Admin
on دی 6, 2022
43 نمایش
مدیرعامل تلگرام: واتساپ راه نفوذ هکرها برای دسترسی به اطلاعات کاربر را فراهم می‌کند
پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، بار دیگر به واتساپ طعنه زد و آن را ابزار نظارتی خواند.
بنیان‌گذار تلگرام امروز با انتشار پیامی در کانال شخصی خود درباره‌ی آسیب‌پذیری بسیار جدی‌ در واتساپ صحبت کرد. وی با اشاره به این موضوع، واتساپ را ناامن خواند و گفت از آن دوری کنید.
به گفته دوروف، هکرها قادر هستند به اطلاعات موجود در تلفن کاربرانی که از پیام‌رسان واتساپ استفاده می‌کنند، دسترسی داشته باشند. وی در کانال تلگرامی خود نوشت:
هکرها می‌توانند به همه چیز در تلفن‌های کاربران واتساپ دسترسی کامل داشته باشند. این امر با مشکلی امنیتی امکان‌پذیر می‌شود که هفته گذشته، خود واتساپ آن را فاش کرد.
دوروف خاطرنشان کرد که به‌روزرسانی اپلیکیشن کمکی به حل مشکل نمی‌کند. او همچنین گفت برای در دست گرفتن کنترل تلفن طعمه، تنها ارسال ویدیویی به گوشی کاربر یا برقراری تماس تصویری ازطریق پیام‌رسان مذکور کافی است.
بنیان‌گذار تلگرام گفت واتساپ قبلاً بارها با این مشکل مواجه شده و این مسئله نشان می‌دهد که ‌در آینده شاهد نقص‌های امنیتی دیگری نیز خواهیم بود.
مشکل امنیتی مشابهی در سال ۲۰۱۸ کشف شد، سپس یکی دیگر در سال ۲۰۱۹ و موردی دیگر در ۲۰۲۰. در سال ۲۰۱۷ و پیش از آن نیز شاهد چنین مسائلی بودیم.
دوروف می‌گوید که قصد ندارد تا افراد به سمت استفاده از تلگرام سوق دهد؛ چراکه «تلگرام با بیش‌از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال و بیش‌از ۲ میلیون ثبت‌نام روزانه، نیازی به تبلیغ ندارد». او می‌گوید:
می‌توانید از هر اپ پیام‌رسان دلخواه دیگری استفاده کنید، اما از واتساپ دوری کنید. این اپلیکیشن ۱۳ سال است که ابزار نظارتی بوده است.
منبع: زومیت
ابعاد: 700 x 467
سایز فایل: 50.31 Kb
پسند کردم (4)
Loading...
4